Parodontologija

parodontologija

Parodontologija

Category : Nekategorizirano

Parodontologija je jedna od specijalističkih grana stomatologije koja se bavi liječenjem mekih i tvrdih parodontnih tkiva koji okružuju zube i omogućuju njihovu stabilnost u zubnom luku. Parodontna bolest poznata je još pod nazivom parodontoza, a obuhvaća različite skupine gingivitisa i parodontitisa.

Razvoj ove bolesti započinje nakupljanjem bakterija i plaka uslijed loše oralne higijene te posljedične akutne i kronične infekcije parodontnih tkiva. Posljedica neliječene upale površinskih tkiva je njeno širenje na dublja tkiva. Dodatni faktori koji pogoršavaju ovu bolest su pušenje, neliječeni dijabetes, stres, trudnoća i nasljeđe. Prvi znakovi ove bolesti su crvenilo i krvarenje zubnog mesa, zadah iz usta te povećana osjetljivost zuba i zubnog mesa, koji se očituju tijekom četkanja ili žvakanja tvrde hrane.

Terapija početne upale je kiretaža džepova, kojom se eliminiraju naslage i upalni sadržaj te svakodnevna dobra oralna higijena. Kada se bolest ne liječi od samog početka, slijedi napredovanje upale, uništavanje parodonta koji povezuje zubne korjenove s kosti, gubitak kosti s nastankom džepova, povlačenje zubnog mesa s pojavom recesija te posljedičnom pokretljivosti zuba i njihovim gubitkom. U ovoj naprednoj fazi bolesti terapija je jedna od kirurških zahvata kojima se nastoji zaustaviti daljnje propadanje kosti oko zuba te njena obnova. Eliminacijom upalnih naslaga i džepova oko zuba obnovlja se parodont i učvršćuju se zubi.

Ozalj

Kliknite za prikaz veće mape